Reisverzekering.nl

Bekijk hier mijn werkproces

Mijn afstudeerstage was bij Centeuro, een bedrijf die meerdere domeinnamen onder zich had binnen de branche hypotheken en reisverzekeringen. Hun doel is alle domeinnamen zo hoog mogelijk in de google ranking te krijgen. Reisverzekering.nl stond een lange tijd op nummer één. Door een update in de Google ranking verlaagde hun plek in de zoekresultaten. Om de website weer op nummer één te krijgen kwam er een budget vrij voor een nieuw ontwerp.
Mijn opdracht was om een niew ontwerp voor de website en een interactieve animatie te maken. Het doel was om meer vertrouwen te wekken in de bezoekers, en hun te helpen bij het kiezen van de voor hun geschikte reisverzekering. Op de huidige site word bijna alleen tekst gebuikt, hierdoor kan er weinig gevoel worden overgebracht. Door meer gebruik te maken van animaties en illustraties op de website, verwacht ik meer vertrouwen te wekken in bezoekers. Uit onderzoek blijkt dat mensen meer beeld gebruiken om uitleg te krijgen. Youtube is na google de meest gebruikte zoekmachine.

De kernpunten voor het nieuwe ontwerp van de website was om in te spelen op de nieuwe ranking methode van Google. Ik moest er voor zorgen dat mensen zonder dat het stoort zo lang mogelijk op de website blijven en minimaal 3 kliks maken voor ze de website verlaten. Tijdens het ontwerpen moest ik ook nadenken over de cta's en de ux van de website Reisverzekering is een vergelijkings website, het vergelijkt reisverzekering op de door jou gekozen zoekfilters. Er zijn veel verschillende aanbieders in reisverzekering. De kernpunten voor de animatie was om de keuze hiertussen te versimpelen en meer vertrouwen te wekken. Dit heb ik gedaan door een interactieve animatie te maken waar je in 5 stappen een voor jou geschikte reisverzekering kan vinden.

De google ranking van Reisverzekering.nl trok eind van mijn stage bij, waardoor het budget voor dit domeinnaam ingetrokken werdt. Met als gevolg dat mijn ontwerpen niet doorgevoerd konden worden.